Projekt legoförvaring

Så. Algot fick mina bröders gamla smålego. HUR mycket som helst! Jättekul. Men eftersom vi har en liten Ruben som är fruktansvärt snabb så går det inte att ha det i en öppen låda. Jag har velat ha en gammal resväska men har inte hittat någon i rätt prisklass. Jag nämnde det för min mor varpå hon säger att hon har en på vinden som jag kunde få. Ödet. Måste vara ödet. Det var dags för projekt legoförvaring! 
 
Steg 1: fota förebilder.
Hur fin är den inte??😍
 
Steg 2: bjud hem någon som alltid har en såg i bilen (David i mitt fall). 
 
Steg 3: gå ut i din alltiallobod och dra fram en spånskiva som samlat damm ett tag. 
 
Steg 4: såga till bitar i lite högre storlek än resväskans insidor. Säger man så? Insidor. Insida. Ja inuti. Du fattar.
 
Steg 5: limma ihop bitarna med en limpistol. Be såg-killen om hjälp att hålla bitarna. 
 
Steg 6: sortera legot. Lite framförhållning vore på sin plats här. Det tog 3 dagar! 🙄
Steg 7: måla din nya låda i valfri färg. Jag valde vit.
Steg 8: sortera legot igen om du har barn under typ 5 år. Lägg upp mer än hälften på förrådet. 
 
Steg 9: sätt i lådan i resväskan. 
 
Steg 10: lägg i legot i din nya supersnygga resväske-lego-sorterar-låda. 
 
Klart! Fota efterbilder! 
Sjukt bra blev det! Jag Blir fan imponerad av mig själv! Min naturbegåvning vet inga gränser! 😉
 
Jag har även i efterhand lagt i en skumgummi bit i resväskans lock för att helt sluta tätt när man stänger. Då kan man bära runt den utan att legot leker sitt egna lilla liv därinne👍🏻



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0