Husvagns Premiär

Midsommar skulle i vanlig ordning firas i Karlsborg! Så på torsdagen packade vi fullt och drog iväg. Skillnaden i år var den omtalade husvagnen där bakom bilen. Pappa Kjelle och jag hade varit tidigare vecka och övat backparkering med den på willysparkeringen. Jag var ju som ni säkert redan förstår en naturbegåvning på även det, behövde inte testa så mycket. Jag har koll på läget. Så jag var inte orolig inför ankomsten till campingen ensam. Med ensam menar jag som förare. Min mamma var med som instyrare eftersom jag inte lärt mig hur man klonar sig själv ännu. Men en vacker dag kanske även det händer. 
Peppad morsa on the road! 😎
 
Så till själva ankomsten då. Checkar in. Glider in mellan alla husvagnar, lugn som en filbunke. Nickar och ler vänligt mot mina helg-grannar. Jag har ju fått bästa platsen. Stranden till höger, lekparken framför, mor och far till vänster och en husvagn utan människor i bakom. Kan inte bli bättre!
 
Kör fram och ställer mig i back-inkörnings-position (ok, om någon är bekant med camping och köra husvagns-termer får ni gärna uppdatera mig, Sålänge hittar jag på egna), mor hoppar ur bilen och jag börjar backa långsamt. DÅ KOMMER REGNET! Alltså. Den värsta skuren jag vart med om detta år iaf. Jag tror att mamma vinkar nånstans där bak men jag ser henne inte för allt regn, varken genom fönster eller i speglarna. Jag backar ändå och tänker att kör jag över nån eller något lär jag väll märka det på nåt sätt. Mamma står kvar nånstans. Jag kan ju inte öppna fönstret i det vädret. Då blir ju bilen dyngsur! Nåja. Får göra ett omtag sen är jag på plats. Blev bra. Mamma dyker fram tillslut och hoppar in i bilen. Jag sa inte att hon lika gärna hade kunnat sitta i bilen under hela tiden. Hon kunde ju få känna att hon gjorde någon nytta när hon ändå satt där skrattandes som en dränkt katt i efterhand menar jag.
#världensbästadotter 
 
Nåja. Klev ur bilen när regnet lättat och mina nytvättade vita skor drunknade i en djup lerig vattenpöl. Hade planerat vita skor till midsommar. Det sket sig. Vi drog ur ungarna ur bilen och lämpade över dom till syrran som satt i ett förtält en gräsplätt bort. Mamma fick låna kläder och så fick vi rätta till husvagnen lite så att bilen fick plats bakom.  
 
När det var dags att sätta upp förtältet bodde lägligt nog Håkan, som jag köpt husvagnen av, i förtältet som stod en gräsplätt bort. Så jag gick dit och blinkade så skimrande jag kunde med mina blåa förföriska ögon. Jag fick med mig 3 karlar tillbaks. 
Det här med camping är ju verkligen min grej! 
Check.
 
När Kjelle kom med husbilen efter jobbet gick mamma och tog emot honom. Han gör då en inbromsning så att vattnet som samlats på taket sköljer över mamma som ju nyligen fått låna torra kläder av mig. Tur hon hade sina kläder på plats nu iaf🤔
När även husbilen var på plats satte vi oss ner under markisen som även kommit upp. Vi pustade ut med en varsin öl och tittade på barnen när de lekte i vattenpölarna. Helt plötsligt så viker sig taket på markisen som blivit tung av vatten.... rakt över mamma!🙈  vad är oddsen liksom!?
Som en perfekt avslutning på dagen så gick Ruben stövlar sönder. Så han körde oxå 3 ombyten eftersom han gärna vill lära sig simma på grund först. 
 
Lyckad första dag. Ungarna röjde till säkert 2230 och totaldäckade innan huvudet nådde kudden. 
 
Nästa gång berättar jag om hur våran midsommar var. 
 
mammabina.blogg.se
2019-07-06 @ 08:41:43

Nämen...har du Nya stövlar till ruben...vilken strl behöver han?

mammabina.blogg.se
2019-07-06 @ 08:41:46

Nämen...har du Nya stövlar till ruben...vilken strl behöver han?

Svar: Ja. Nu har jag ett par nya åt honom 😊
Ellie




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0