Projekt Långklänning

Nä nä. Jag har definitivt inte slutat med mina projekt. När man besitter så mycket kunskap som jag är det bara fel att inte låta idéerna frodas. 
 
Förra året köpte jag en långklänning utan att prova den. på Lidl. Den var för tight för min smak. I år tog jag fram den, Men jag kände fortfarande likadant. Så jag klippte av den och använder bara kjoldelen. Det funkar. 
 
I våras hittade jag en långklänning på hm där tyget var bland det skönaste som legat mot min kropp. Så jag köpte den. Klarar dock inte av att ha den på mig. Det känns som att jag går runt i en sopsäck. Men detta måste ju fixas. Jag vill ju ha den. Jag vill trivas i den. Så jag tänkte att jag gör även den till en kjol. Det funkade inte. Jag fick inte ihop det. 
 
SEN. sen kom det till mig en kväll. En sån där idé som bara måste testas! Nu kör vi Projekt Långklänning! 
 
Steg 1: föööre bilder! 
Lidl klänningen såg nästan ut såhär, fast med slits och ett resår i midjan.
Hm klänningen (sopsäcken)
 
Steg 2: klipp av båda klänningarna en bit över midjan.
 
Steg 3: nåla ihop lidlklänningens överdel med hmklänningens underdel.
 
Steg 4: sy ihop skiten
 
Steg 5: klart! Nepp. Svårare än så var det inte! 
 
Tilläggas ska att jag inte äger en symaskin. Manuellt is the grej här.✌🏻
Tadaa! Blev så nöjd! Jag tror inte att jag behöver säga det men det kan vara bra med en påminnelse.
 
Jag.är.en.naturbegåvning!
 
Imorn äre fest. Då får klänningen premiära! 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0