Projekt badrumsgolv

Jag har bott i det här huset hur många år som helst. Det är ett gammalt hus, så standarden är inte 2019. Men vad gör det när det går att fixa till det mesta själv. 
 
Badrummet är ett sånt rum som jag alltid tänkt att det inte går att göra något med, våtrumsmatta går ju inte att måla på.. tror jag iaf!? Har inte testat och kommer inte göra det heller. 
 
Nåja. När Lidl hade billig dekorplast fick jag en idé att tapetsera badrummet med det. Sagt och gjort. Funka perfa. Det har nu suttit i något år och sitter fortfarande som berget. Även i duschen. 
 
Så nu var det dags för golvet att få sig en omgång. Lets do projekt badrumsgolv! 
 
Steg 1: fota en förebild
Steg 2: åk till en affär som säljer dekorplast. Jag valde Clas Ohlson. 
 
Steg 3: välj motiv. Jag fastnade för mörk betong. Yrkesskada eller inte lär vi aldrig få reda på. 
Steg 4: klipp och klistra för glatta livet.
 
Steg 5: klart! Fota en efter bild.
Asså. Behöver jag ens säga det vid det här laget? Nåja, det är ju tradition. Jag är ta mig tusan en naturbegåvning! 
 
Tänk dig att från början var både golv och väggar den där ljusgröna varianten på förebilden. Plus att väggarna även hade några små tjusiga rosa blommor från 1800-okänt.. 
 
Ps. Jag har inte lagt dekorplast på golvet inne i duschen. Där är det fortfarande grönt och fint. Man vill ju inte utmana ödet liksom😎✌🏻 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0