Projekt våningsäng

Okej. Så jag tokälskar barnens sängar. Det är såå mysigt. De är så fina. Men ändå fick jag en idé att med en våningsäng skulle rummet bli större. Barnen är ju större. Leker på mer yta och Algot blev sjukt pepp på våningsäng. 
 
När vi blev tipsade om just en sån vi tänkt oss, för en hundring, slog vi till. Jag bökade, trasslade, skruvade isär osv för att få upp den. Fick ringa in förstärkning av min far då en skruv pajade. Tillslut stod den där. Åbäket. Självklart ångrade jag mig. Det blev INTE mysigt. 
 
Men Algot var så himla glad över den nya sängen. Så för att även mamma och Ruben skulle bli nöjda. Det var dags för projekt våningsäng! 
 
Steg 1: fota förebilder. 
Steg 2: välj ut valfritt motiv och kulör. Klipp en mall. Jag valde den gula färgen jag målade Algots tidigare säng i. 
 
Steg 3: Måla dit det på sängen. 
 
Steg 4: Måla resterande sängen i samma färg. 
Steg 5: köp en dekorplast och sätt på skivorna i sängramen. Du kan även måla det om du vill. Jag ville inte det. 
 
Steg 6: riv väggen som stod i vägen mitt i rummet. 
 
Steg 7: köp handtag. 
 
Steg 8: skruva fast handtagen.
Steg 9: pimpa sängen med tyg, ljusslingor och vimpel. 
 
Steg 10: möblera om och fota efterbilder. 
 
Klart! 
Vem är en naturbegåvning. Japp. Jag! ✌🏻
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0